El Project Manager ha de tenir, sempre, una actitud proactiva i previsora, així com mantenir a tothom implicat durant tot el projecte, des de els clients i arquitectes fins als contractistes i subcontractistes i atendre ràpidament a qualsevol problema que sorgeixi.
El Project Manager no és algú que arribi a última hora a prendre decisions. No, el nostre paper en el projecte ve de molt més enrere, amb la definició del mateix i la presentació de les seves etapes i terminis als clients. Amés a més som intermediaris entre aquests i l’equip de treball que executa les feines.
De la presentació s’ha de passar a la planificació. En aquest segon moment s’ha de ser molt més precís i definir elements com dates, terminis, responsables, càrrecs, recursos i costos. Al fer-ho, s’ha de tenir clar que aquest serà el pla de guia durant tot el procés d’execució.
Es defineixen els objectius, conjuntament amb la propietat, en funció de les seves peticions, per tal de donar sentit al projecte.
Supervisió de tots els treballs del procés, és la principal funció i la més reconeguda. Mai perdem la visió estratègia.
De la presentació s’ha de passar a la planificació. En aquest segon moment s’ha de ser molt més precís i definir elements com dates, terminis, responsables, càrrecs, recursos i costos. Al fer-ho, s’ha de tenir clar que aquest serà el pla de guia durant tot el procés d’execució.
Es defineixen els objectius, conjuntament amb la propietat, en funció de les seves peticions, per tal de donar sentit al projecte.
Supervisió de tots els treballs del procés, és la principal funció i la més reconeguda. Mai perdem la visió estratègia. Som uns grans gestors de les capacitats especialitzades de tots els components i integrants de qualsevol projecte, des de l’inici redactor i descriptiu, passant per el professional d’ofici executor, i acabant amb una gran capacitat /habilitat d’adaptació, seguiment i ajustament que garanteixin els objectius econòmics i temporals prefixats.
Les funcions complementàries són aquelles que permeten diferenciar les funcions de Project Managers en arquitectura i les de Project Manager en construcció.
Programació i gestió del projecte assumint el rol de coordinació de tots els treballs de la construcció.
Amb la precisió que requereix una tasca d'aquest tipus, i amb la professionalitat que ens caracteritza.
La rigurositat de l'enginyeria aplicada a la construcció en la seva vessant més técnica i professional.
L’estudi de viabilitat és el pas previ que dóna forma al projecte imaginat amb plànols, esquemes, o croquis.
El·laboració d'informes, dictàmens i certificats, informes pericials, aixecament de plànols, etc.
Disseny d'espais interiors amb la reflexió constant sobre l'ambient, la construcció i la definició d'espais.
BYKO Projectes i Gestió som una empresa fundada al 2010 que compta amb un equip multidisciplinar format per professionals arquitectes, arquitectes tècnics, interioristes i personal administratiu.